E posibil!

Da, e posibil, dacă înțelegi ce te ajută și ce te sabotează în procesul de vindecare după o despărțire și dacă-ți promiți sa instaurezi o disciplină în acțiunile tale zilnice.

Cum știi că mergi în direcția bună?

Primul semn că ești în direcția bună este că citeșți aceste articole, participi la webinarii și te interesezi de soluțiile existente la situația ta.

Al doilea lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este că revenirea după un divorț este o alegere personală.

Da, în cazul divorțului poate a fost doar alegerea partenerului sau a voastră de comun acord, procesul de revenire după divorț depinde 100% de tine!

Ce poți face concret când divorțul este pronunțat, sau pe cale să se încheie?

Încep cu analogia cu un accident în urmă căruia ai o fractură deschisă.
La ce te gândești în acel moment? Probabil la:

  • Ce să fac să nu mai doară așa,
  • Cum să fac să-mi treacă mai repede,
  • Oare în cât timp pot să o iau de la capăt,
  • Cum să fac să nu rămân cu sechele pe viață.

Durerea psihică poate fi mai puternică decât cea fizică, de aceea mulți încearcă orice pentru a o reduce – alcool, relații tampon, distracții exagerate prin cluburi, muncă până la epuizare, mâncat în exces.

Toate acestea sunt acțiuni nesănătoase care, pe termen lung, adâncesc prăpastia în care simți că te afunzi.

În acest mail vreau să-ți ofer 12 acțiuni sănătoase care reușesc să diminueze durerea, să evite provocarea unei răni și mai adânci și să grăbească procesul de vindecare:

1. Șterge (sau măcar arhivează) toate mesajele, fotografiile, amintirile care au legătură cu fostul partener, din telefon, calculator, tabletă sau din orice alt device. Orice întoarcere la acele amintiri echivalează cu răsucirea cuțitului în rană și nu are cum să te ajute.

2. Instaurează NO CONTACT policy cu ex-ul, adică nicio comunicare de niciun fel în următoarele săptămâni. Dacă aveți copii, comunicați strictul necesar legat de ei, sau dacă trebuie să stabiliți anumite lucruri legate de procesul de divorț, șă fie cât mai succint posibil. În rest, orice alt contact cu fostul trebuie limitat sau chiar interzis; ține minte, are același efect de sare pe rană, ca la punctul precedent.
3. Evită prietenii băgăcioși sau pe cei care cred că te ajută, vorbind despre fostul partener. Explică-le de la bun început că orice referire la ex este pentru tine ca sarea pe rană deschisă și, în semn de respect pentru tine, ei vor trebui să evite subiectul, sau vor trebui făcuți să dispară.
4. Pregătește-te pentru noua ta viață aruncând, donând sau returnând orice obiect din casă, care are legătură cu căsătoria voastră sau cu fostul partener: fotografii, cadouri de nuntă, cadouri de la el, hainele sau lucrurile lui, magneți de frigider cumpărați din concedii – înțelegi ideea!
5. Regăsește-ți play list-ul de dinainte de a vă fi cunoscut, dă drumul la muzică și dansează. Dar evită acele melodii pe care le-ați dansat la nuntă sau în alte momente comune, lasă doar muzica pe care o ascultai înainte și care simțeai că spune ceva despre tine.
6. Organizează o petrecere de divorț la tine acasă; petrecerea aceasta are rostul ei – e un moment de acceptare a faptului că divorțezi, prietenii au ocazia să te susțină, iar dacă se lasă cu o beție serioasă, atunci e un moment bun să mai descarci din emoțiile acumulate în exces!
7. Redecorează-ți casa, mai ales dacă petrecerea a lăsat ceva urme :). Ideea este să schimbi decorul, poziția mobilelor, culoarea pereților și multe alte mici detalii pe care le știi pe de rost și îți amintesc de diferite momente din timpul căsătoriei.

8. Exprimă-ți furia atunci când simți că ești gata să explodezi. Varianta cea mai sigură este să o faci în casă, lovind în perne, pat sau pereți sau în mașină, țipând cât te țin plămânii (atenție la semafoare, să nu sperii lumea).

9. Sportul este esențial în această perioadă, neutralizează emoțiile negative și poate ține ușor locul unui pahar – două de vin. Chiar dacă nu eșți o fire sportivă, dacă nu ai abonament la sală, sau nu excelezi la vreun sport, alergatul în cel mai apropiat parc sau în jurul blocului ar putea să devină o rutină, începând chiar de acum!

10. Conectează-te la natură și vei simți o minune! Nu trebuie să fie vârful muntelui sau malul oceanului, deși sună bine. Poate fi un parc sau o pădurice apropiată. Sau un petec de verdeață sau grădina de la țară a bunicilor. În plus, îmbațișatul copacilor are efect terapeutic, deși mulți consideră că ar părea caraghioși dacă ar fi văzuți. Eu zic că merită riscul 🙂

11. Călătorește ori de câte ori ai ocazia! Roagă-ți prietenii să te scoată din oraș de câte ori e posibil, vizitează-ți rudele din alte orașe, schimbă aerul cât mai des posibil. Orice îndepărtare de locul faptei, va duce la calmarea (măcar temporară) a emoțiilor.

12. Ți-ai dorit mereu un animal de companie? Acum o pisică sau un cățel ar face diferența! Pisica are efectul de a simți și a descărca energia negativă, iar cățelul te forțează să impui o nouă rutină vieții tale, cu minim două ieșiri din casă pe zi. Iată un motiv extrem de plăcut pentru a te scoate în lume și a nu te lăsa să aluneci spre depresie.

La final, nu uita că nivelul tău de energie este mult scăzut în această perioadă, deci odihna trebuie să fie pe primul loc, exact ca în perioada de convalescență după o boală.

De aceea sfatul meu (medical, dacă vrei), este să discuți aceste puncte și cu familia sau prietenii tăi și să delegi executarea anumitor sarcini cotidiene, cât mai mult posibil.

Iar pentru că acești pași, deși foarte buni, sunt mai greu de urmat de unul singur, nu uita că există programe speciale pentru această perioadă.

Poți accesa un Grup de Suport după Divorț, unde găsești motivație și susținere în fiecare zi!