Data trecută am discutat despre cum divorțul ne poate afecta profund încrederea de sine. În caz că nu ai citit acel material, îl găsești aici.

Astăzi lăsăm cărțile de psihologie la o parte și abordăm încrederea de sine dintr-o altă perspectivă – una practică.

Adică, concret, ce putem face zi de zi pentru a ne crește încrederea în noi?

Înainte de toate, am să fiu sinceră cu tine: eu nu cred că încrederea poate fi obținută fără doze (sănătoase) de disconfort.

Sigur, există multiple metode prin care să-ți repeți că ești frumoasă și deșteaptă, ca apoi să aștepți rezultatele. Nu zic că nu funcționează (neapărat), dar zic că e ca și cum ai încerca să alergi maratonul cu antrenamente de 100 de metri. Nu prea eficient.

Prin urmare, hai să vedem care sunt câteva metode practice (și ușor inconfortabile) care îți vor garanta o îmbunătățire a încrederii de sine. Știi cum se zice „viața se întâmplă în afara zonei de confort”.

  1. E timpul să experimentezi lucruri și singură

O problemă pe care o aud la foarte multe dintre clientele mele – de când am divorțat, nu mai am cu cine să ies.

Sigur, probabil fostul partener nu era întotdeauna cel mai bun companion, dar măcar nu erai nevoită să înfrunți situațiile sociale de una singură.

Ei bine, aici intervine prima mea provocare pentru tine: ieși în oraș de una singură.

Și nu mă refer la piață. 🙂

Ieși la un film, la masă sau în club de una singură. Du-te într-un loc în care știi că te vei simți inconfortabil.

Pentru că o femeie liberă este o femeie care poate face orice, fără să se împotmolească în limitările culturale sau cele proprii. Sigur, suntem învățate că e „penibil” să nu ai cu cine ieși, dar dă-mi voie să te întreb asta:

Ce e mai penibil: să fii toată viața condiționată de alți oameni, sau să faci ce vrei tu, când vrei tu, fără nicio restricție?

Eu, sincer, aleg riscul de a părea „penibilă”, pentru a mă bucura de libertatea mea de femeie independentă.

  1. Ieși la întâlniri

Zilele trecute am vorbit despre relațiile tampon de după divorț și despre cum nu le recomand deloc. Poți citi materialul aici.

Cu toate astea, întâlnesc adesea femei care nu au această „problemă” – ele sunt singure de ani de zile, și au preferat să stea în zona de confort, în loc să reînceapă să iasă la întâlniri.

Dacă ești și tu un astfel de caz, stai fără grijă – te înțeleg perfect.

După ce ai trecut printr-o traumă atât de dureroasă precum divorțul, poate părea înfricoșător să fii din nou vulnerabilă în fața cuiva. Cu toate astea, aici se află a doua mea provocare pentru tine: pentru că doar trecând prin frică, putem scăpa cu adevărat de ea.

Așa că ieși la întâlniri. Exersează-ți „mușchiul relației”.

Atenție! Scopul nu este să îl găsești pe Făt Frumos. Așa că nu te limita doar la bărbați pe care îi vezi ca potențiali parteneri. Ieși cu oameni diverși, deschide-te, povestește, lasă-te văzută.

Iar când o să fii pregătită, o să apară și Făt Frumos! 🙂

  1. Setează-ți propriile milestone-uri

Provocările nu trebuie să fie întotdeauna oferite de soartă – cele mai faine sunt cele pe care ni le setăm noi.

Alege-ți un hobby și vezi cum ai putea trece la următorul nivel. Setează-ți un obiectiv superior față de ce ești în stare acum.

Apoi… lucrează la el. Atât de simplu. Poate că nu pare mare lucru să treci de la un puzzle de 800 de piese la unul de 1500 de piese, însă creierul tău va percepe acest succes ca un „update” al tău. (Pentru că este!) Iar încrederea ta în tine va începe să crească.

Punctul ăsta e probabil cel mai simplu, pentru că este și cel mai logic – atunci când putem mai mult și ne demonstrăm singure asta, suntem mândre de noi. Și nu există niciun motiv pentru care să nu fii mândră de tine, draga mea!

Atât pentru astăzi.

Ce părere ai despre exercițiile astea? Par grele?

Le vei încerca?

Ce altceva ai adăuga pe listă?

 

Aștept răspunsul tău ca un reply la acest articol!

Cu drag,

Gabriela

Coach Divorce Journey