În prima zi de toamnă a acestui an m-am gândit să lăsăm emoțiile deoparte și să discutăm la rece despre ce implică o despărțire și cum o putem gestiona mai bine.


Trebuie să știi că în perioada premergătoare și câteva luni bune după un divorț, traversăm o etapă complet diferită din punct de vedere psihologic.

Și indiferent dacă ai fost cel care a luat decizia despărțirii sau cel care a primit vestea, schimbările acestea emoționale nu te înconjoară.

Vestea bună este că odată ce înțelegi ce ți se întâmplă, când afli că starea asta care te copleșește și pe care nu o poți explica nimănui este de fapt comună acestei crize relaționale, atunci începi să vezi luminița de la capătul tunelului.

Îmi amintesc că eram foarte confuză în perioada divorțului meu, iar prietenii și rudele încercau să mă îmbărbăteze cu tradiționalele încurajări „lasă dragă, nu ești nici prima nici ultima”, sau „o să-ți găsești tu pe cineva care să te merite” ori „tu ești puternică, vei depăși cu bine”.

Deși auzeam ce ziceau, deși cunoșteam și eu câteva persoane care păreau mai echilibrate și chiar mai fericite dacât înainte de divorț, eu pur și simplu nu vedeam cum o să ajung vreodată de la starea mea de confuzie totală si nefericire acută, la cea de echilibru si liniște sufletească la care speram.

Au trecut anii, am atins starea dorită și acum pot să privesc cu detașare acea etapă pe care am traversat-o, am analizat-o și am sudiat-o pe sute de alte cazuri, care au trecut prin programele mele, la Divorce Journey.

Iată adevărul științific despre furtuna pe care o traversezi acum: aproximativ 18 luni în preajma divorțului, chimia creierului nostru se schimbă complet și ajungem să acționăm preponderent emoțional.

De fapt studiile arată că 85% dintre decizii le luăm emoțional și doar 15% au logică în ele!!

Iar asta se întâmplă într-o perioadă în care ești forțat să faci schimbări radicale în viața ta – să alegi unde vei locui, în grija cui vor rămâne copiii, cum să împărți echitabil banii, proprietățile, timpul cu copiii, să alegi ce e mai bine pentru toată lumea.

Te simți copleșit? Cum ai putea să te simți altfel?

Mai mult, pentru că nu mai ai memorie disponibilă și pentru alte activități, tinzi să dai rateuri grave la serviciu.

Posibil să uiți de deadline-uri la proiecte, sau de clienți importanți. Poți să stai în ședințe fără să auzi nimic, iar pe urmă te îngrijorezi că ți-ai pierdut memoria, sau să descoperi că nu te poți concentra la lucruri banale.

Acest aspect, denumit „prezenteism„, este caracteristic persoanelor afectate de o despărțire, care sunt prezente doar fizic la serviciu, în timp ce mintea lor e complet în altă parte.

Și pe alte planuri se pot întâmpla mici ghinioane, de tipul atins mășină în parcare, uitat telefonul acasa, sau pierdut cardul în bancomat, sau chiar uitat copilul la școală.

Așadar, dacă treci prin toate aceste situații, iată ce poți face că să-ți fie mă ușor:

1.       Înainte de toate acceptă că ești om, că treci printr-o etapă și nu te critica în plus pentru cele de mai sus.

2.       În momentele în care acționezi din cei 15% de logică, prioritizează-ți activitățile în așa fel încât să le acoperi în primul rând pe cele „de viață și de moarte”

3.       Nu te ambiționa să le faci pe toate singur – acum e momentul să îți arăți vulnerabilitatea și să ceri ajutor de la familie, prieteni, colegi, etc.

4.       Discută deschis cu șeful, patronul sau clienții tăi și avertizează-i că pentru o perioadă ai nevoie de un pic mai multă liniște și odihnă, ești în convalescență, așadar nu te angaja în proiecte suplimentare.

5.       Angajează-ți o echipa de suport, indiferent cât de puțin ți-ai dori să faci cheltuieli suplimentare acum. În realitate abia aici e vorba despre o investiție, despre cum poți să salvezi bani. Un avocat bun te poate ajuta să nu pierzi bunuri importante la partaj, un specialist de parenting îți poate arată cum să ai o relație bună cu copiii în această nouă situație, iar un coach te poate ajuta să-ți prioritizezi activitățile cât mai eficient, în funcție de etapa în care ești.

6.      Intră într-un Grup de Suport după Divorț
Aici găsești nu doar informații utile pentru fiecare provocare și ghidare de la specialiști, dar și energia și motivația dată de un grup de prieteni noi, precum și direcția și forța de a face pas după pas, în fiecare zi!

Astăzi lansăm seria din septembrie a Grupurilor de Suport după Divorț!

Din această toamnă am o surpriză pentru cei din București, care mi-au cerut să organizez întâlnirile live.

Am organizat si un grup live, astfel că ne vom vedea în fiecare săptămâna la Piața Romană, într-o locație frumoasă și primitoare.

Înscrie-te acum, accesând acest link:

Click aici!

Te așteptăm cu drag!

Gabi

P.S. Mai sunt 2 locuri disponibile și la grupul online, pentru cei care nu pot ajunge săptămânal la București.

Începem cu toții în câteva zile! 🙂